שומנים….שומנים?!….ש-ו-מ-נ-י-ם !!!

שומנים….שומנים?!….ש-ו-מ-נ-י-ם !!!
מילה שאני שומעת יותר ויותר לאחרונה, אולי בגלל שהגיע הקיץ…
אז בזמני "הפנוי" (שלא באמת קיים) קחו נשימה עמוקה…אני מנהלת סטודיו, מאמנת אימונים אישיים, אחות במקצועי ועובדת כמתאמת קידום בריאות במרכז הרפואי וולפסון, ובכל אופן, החלטתי לעשות את מעשה המתבקש. חקרתי, קראתי, למדתי ובעיקר התבססתי על הסובבים אותי, כדי לנפץ 3 מיתוסים נפוצים על שומנים !
1. "ברגע שאפסיק להתאמן כל השרירים יהפכו לשומן"- אני מניחה שכולנו מכירים את התופעה הידועה של עץ התפוח שהפסיק לקבל מים והתחיל להניב אגסים,(אני צינית) תא שריר לעולם ישאר שריר ותא שומן לעולם ישאר שומן. כן, תא שריר יכול לשנות את ניפחו (בהתאם לעומס אימונים ותזונה) אבל בטח שלא להפוך לתא אחר.
2. "בואי נעשה תרגילים לבטן, אני חייבת לשרוף שם שומן"- לצערי זה לא עובד ככה, לא ניתן לשרוף שומן באיזור מסויים בגוף, בשונה מפיתוח שריר שההשפעה היא על כל שריר בנפרד, צבירת או שריפת שומן משפיעה על אחוז השומן בכל גופנו, זה נכון שמבנה גוף ונטיה משפיעים על איזורי הצטברות השומן, אבל אימון בטן בהחלט שלא שורף יותר שומן מהבטן, כנ"ל לגבי רגליים,ישבן, זרת וכל איבר אחר.
3. "הגוף מתחיל לשרוף שומן אחרי 20 דקות אימון" – שמעתי את זה לא מעט פעמים וזה כל כך לא נכון, ההסבר טיפה מורכב, אבל תשארו איתי, לגופנו היקר ישנם 3 סוגי "דלקים" אותם הגוף צורך ומאפשר יצירה של אנרגיה- שומנים,פחממות וחלבונים. בכל סוג פעילות אנחנו משתמשים בשלושתם ! מה שכן משתנה זה אחוז השימוש בכל אחד מהמרכיבים בזמן הפעילות, מה שקובע את החלוקה זה אופי הפעילות ובעיקר העצימות שלה, שורה תחתונה- הזמן הוא לא הפקטור המשמעותי פה.

 

 

נוגה אלון
אחות מוסמכת B.S.N בסיעוד, יועצת לפעילות גופנית
מתאמת קידום בריאות במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון.

הסטודיו של נוגה – אימוני כושר לנשים בקבוצות קטנות/אימונים אישיים במרכז הבמה – גני תקווה.
פילאטיס מזרן/ פילאטיס מכשירים/ TRX/ עיצוב וחיטוב הגוף, חיזוק , TABTA, אימונים פונקצוינאלים.

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות