אין דבר העומד בפני הרצון! או… שבעצם יש?

הי, אני רוצה לשאול אתכן שאלה, אבל תענו בכנות…

כמה פעמים אמרתן לעצמכן שתבצעו משימה או תאמצו הרגל ובסופו של דבר כלום לא קרה.

כמדריכת כושר ומנהלת סטודיו אני נתקלת די הרבה בהבטחות עצמיות שהופרו ושלל תירוצים מגוונים. מה קורה כשאת נכשלת בהתחיבויות של עצמך לעצמך?!
פגעת בבטחון העצמי שלך ובאופן בו את תופסת את עצמך, הסובבים אותך רואים אותך כפי שאת רואה את עצמך וללא ספק התופעה הנה שלילית.
ברגע הפרת הבטחות עצמיות הדבר עלול להפוך להרגל, וכמו שכתבה בשירה חווה אלברנשטיין "הרגל הופך לטבעוטבע קשה לשנות".

נשאלת השאלה גבירותי, איך לעמוד בהבטחות שהבטחת לעצמך?

בהקשר זה, אני רוצה לשתף אתכן במאמר על מחקר בפסיכולוגיה התנהגותית, שבחן השפעות על הרגלים(אל תדאגו זה לא חופר)  במחקר חילקו את אוכלוסית המדגם ל-3 קבוצות.

קבוצה א' – התבקשה לקיים פעילות גופנית קבועה במשך שבועיים.

קבוצה ב' – התבקשה לקיים פעילות גופנית קבועה במשך שבועיים, בתוספת חשיפה לתכני מוטיבציה והסבר על חשיבות האימון בשגרה.

קבוצה ג'– התבקשה לקיים פעילות גופנית יומית קבועה בהמשך שבועיים, בתוספת חשיפה לתכני מוטיבציה. ובנוסף התבקשו חברי הקבוצה למלא טופס בו יציינו את מקום וזמן והאימון.

התוצאות מפתיעות,

קבוצה א' – 38% מהנבחנים עמדו באתגר בהצלחה.

קבוצה ב'  – 35% מהנבחנים עמדו באתגר, מה שדי מפתיע בהתחשב בעובדה שהנבחנים נחשפו לתכני מוטיבציה.

קבוצה ג'  – 91% מהנבחנים עמדו באתגר בהצלחה, ללא ספק אחוז מפתיע וגבוה משמעותית משאר הקבוצות. הקרדיט "נשען" על עקרון שנקרא "כוונת היישום", או במילים פשוטות תיאור התנאים לביצוע פעולה.

נשאלת השאלה השניה גבירותיי,(אם את לא יודעת מה היתה השאלה הראשונה, סימן שאת רק מרפרפת ולא קוראת ולכן את עלולה לא להבין את הפאאנצ') איך יכול להיות שמשפט קצר על פתק יכול להיות כל כך עוצמתי? (מחקרים נוספים מצביעים על אותה תופעה)

הדגמה קצרה,

נניח והחלטת "לאמץ" אימון שבועי כחלק מהשגרה.

פעמים רבות מידי את תחכי לרגע "המתאים" בשביל ללכת- רגע מלא מוטיבציה וכוח רצון.

הבעיה העיקרית היא, שפעמים רבות הרגע הזה פשוט לא מגיע ומסיבה מאוד פשוטה רובנו הגדול חסרי מוטיבציה ברוב הזמן.

לעומת זאת- ברגע שכבר קבעת את ה"מתי" וה"איפה" עבור האימון, אין לך סיבה להמשיך לחכות, כי כבר קבעת "פגישה".

העקרון עובד על בסיס ההנחה שצריך הרבה יותר כוח רצון "לצאת לאימון" מאשר כוח הרצון לצורך ביצוע האימון עצמו, כלומר ברגע שקבעת את הזמן והמקום, חסכת לעצמך את הצורך "לגייס" כוח רצון בהמשך.

היות וההחלטה כבר התקבלה, הדבר משמעותי במיוחד כשאנחנו מחוסרי כוח רצון לחלוטין אחרי יום עמוס ומתיש.

אז, אם אתן עמוסות ומותשות ויחד עם זאת רוצות לקבוע שגרת אימונים קבועה, אני מאוד ממליצה הטריק הזה. בברכת הרגלים בריאים ויכולת קיום הבטחות.

 

נוגה אלון
אחות מוסמכת B.S.N בסיעוד, יועצת לפעילות גופנית
מתאמת קידום בריאות במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון.

הסטודיו של נוגה – אימוני כושר לנשים בקבוצות קטנות/אימונים אישיים במרכז הבמה – גני תקווה.
פילאטיס מזרן/ פילאטיס מכשירים/ TRX/ עיצוב וחיטוב הגוף, חיזוק , TABATA, אימונים פונקצוינאלים.

 

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות