פעילות גופנית ובניית עצם בילדים ונוער


הידעת? לפחות 90% משיא מסת העצם נרכש עד גיל 18. בבגרות הצעירה שלאחר גיל 18 נרכשים 10%-5% נוספים ממסת העצם, ובמהלך הבגרות המאוחרת, בערך במחצית החיים (גיל 40) , מתחילה ירידה הדרגתית בצפיפות העצם אשר נמשכת עד סוף החיים.

פעילות גופנית המשלבת ריצות, קפיצות, שינויי כיוון וחיזוק השרירים תורמת לבניית העצם.
כדי למנוע אוסטאופורוזיס, צריך לחזק את העצם בתקופת הגדילה שלה, בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות – זהו זמן יקר מפז שלא יחזור ויש לו משמעות על הבריאות לאורח כל החיים.
כדי לשמור על מסת העצם שנרכשה עד גיל 18, ולהאט את קצת פירוקה, צריך להמשיך ולבצע פעילות גופנית סדירה כל החיים.

המרשם לפעילות גופנית לילדים ונוער הוא:
פעילות אירובית מתונה של שעה, בכל יום!
ובנוסף 2-3 פעמים בשבוע של פעילות גופנית בעצימות גבוהה המשלבת חיזוק של השרירים.

לסיכום, לפעמים כדאי לדחוף את הילד/ה , נער/ה לביצוע פעילות גופנית גם אם הם לא כל כך בענין, זה לטובתם ובריאותם. הם יודו לכם, אחר כך.

נוגה אלון, אחות מוסמכת BSN בסיעוד, יועצת לפעילות גופנית, מאמנת כושר.
הסטודיו של נוגה
אימוני כושר לנשים, הכרמל 20 – גני תקווה.

TRX, פילאטיס מזרן, עיצוב וחיטוב הגוף, אימונים פונקציונאלים, יוגה ועוד.

שתפו את המאמר
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
פוסטים אחרונים

חדש בישראל

ניקה בושם ספורט

בגדי ספורט – יש לך
נעלי ספורט – יש לך
תיק ספורט –  יש לך

ומה עם בושם ספורט?

בושם ייחודי לפעילות גופנית שיגרום לך להרגיש רעננה, בעל מרקם קליל ועמיד לאורך זמן