התחלת להתאמן ו..אופס עלית במשקל?

זוהי תופעה מוכרת…
למה ואיך זה קורה?
אז קודם כל נזכיר ונחדד שכדי לרדת בצורה אמיתית ובריאה במשקל, כלומר באחוזי השומן בגוף, צריך קודם כל בראש ובראשונה לשים לב למה שאנחנו אוכלים. לתזונה שלנו יש השפעה של כ 85% על התהליך ורק כ 15% מושפעים מפעילות גופנית.
אבל בכל זאת, הרי כאשר עושים פעילות גופנית כלשהיא שורפית יותר קלוריות נכון?
תלוי בעצימות ומשך האימון שריפת הקלוריות תבוא יותר מפחחמות או שומנים. אבל שריפת קלוריות כלשהיא, תהיה.
אז איך זה הגיוני שמתחילים להתאמן ובכל זאת המשקל במקום לרדת, עולה?

יש 2 סיבות עיקריות לכך.

1. הסיבה הראשונה היא תחושת ה'מגיע לי' .
אנו נוטים להרשות לעצמנו לאכול יותר בימים שבהם התאמנו, הבעיה היא שאנחנו מעגלים כלפי מעלה בהערכה כמה קלוריות שרפנו ומעגלים כלפי מטה כמה קלוריות צרכנו בפינוק המזון בנוסף.
אופציה נוספת היא שאנחנו מרשים לעצמנו לאכול עכשיו קצת יותר במחשבה שנוריד את זה באימון שיבוא אחר כך, וזה, לא תמיד מגיע ובטח ולא מבטל את המגיע לי לאחריו.
אז בסופו של דבר בסיכום שבועי יוצא שנכון שרפנו יותר קלוריות אבל גם הכנסנו הרבה יותר קלוריות ונשארו עם מאזן קלורי חיובי במקום שלילי.

2. הסיבה השניה לכך היא תחושת ה'אני את האימון שלי היום כבר עשיתי' אחרי אימון שיכול להיות 30-60 דקות אנחנו נוטים לצמצם פעילות גופנית ספונטנית בשאר שעות היממה.
נניח אנחנו ישנים 7 שעות, ועוד שעה אימון, סך הכל נותרו עוד 16 שעות בהם אנחנו מצמצים את הפעילות שלנו, כמו לעלות במדרגות, או לקפוץ ברגל למכולת, או להחנות קצת יותר רחוק, או לקצר את הטיול הקבוע עם הכלב, או יותר לשבת בספסל בגינה עם הילדים במין מחשבה שכבר התאמנו היום, עשינו את שלנו, ועכשיו מגיע לנו לנוח.
ל 16 שעות שבהם אנחנו פחות פעילים משקל עצום על סך ההוצאה האנרגטית שלנו במשך היום, והנה שוב במקום להעלות את ההוצאה הקלוריות, הורדנו אותה
בשילוב סיבה מספר 1…
התחלנו להתאמן והופ…נוספו להם 2 קג:)

אז בשביל שזה לא יקרה.
כאשר מתחילים להתאמן, הקפידו על תזונה מאוזנת, גם אם אתם לא מפחיתים צריכה קלוריות שימו לב שאתם לא מעלים אותה, וכמובן המשיכו להיות כמה שיותר פעילים לאורך כל שעות היום.

ממני אליכם,

נוגה💜

שתפו את המאמר
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
פוסטים אחרונים
Call Now Button