למה כדאי לכם לאכול את כל המאכלים שאנו שמים בצלחת הסדר?

לא רק כדי לקיים את מצוות החג, אלא כי ל-6  המאכלים הללו יתרונות בריאותיים חשובים מאוד! נכון, בארוחת הסדר יש הרבה מאכלים עתירי קלוריות ושומן, אז לפחות בחלקו הראשון של הסדר תרוויחו קצת בריאות במקביל לקריאת האגדה ועכשיו בואו נכיר את הסגולות שלהם:

  1. ביצה

מכילה כ-6 גרם חלבון ומהווה מקור לחלבון מלא, כלומר, היא מכילה את כל 9 חומצות האמינו החיוניות – אבני היסוד של החלבון שהגוף שלנו אינו יכול לייצר בעצמו וצריך לקבל באופן חיצוני.
כמו כן ביצה עשירה בנוגדי חמצון שתפקידם נטרול של רדיקליים חופשים – רדיקלים חופשים מתחילים תגובת שרשרת הפוגעת בתאי הגוף.
למה זה תורם תכלס? המחקרים האחרונים מצביעים שנמצא קשר בין צריכה של נוגדי חמצון לבין הפחתת הסיכוי לחלות במחלות שונות כמו סרטן וטרשת עורקים. בנוסף ביצה היא מקור מעולה לויטמין A החיוני לבריאות העיינים.

  1. חסה / מרור

דלה בקלוריות ובפחמימות ובך ויכולה לסייע בתהליך ירידה במשקל, כמו כן חסה עשירה בסיבים תזונתיים ובכך משפרת את תפקוד מערכת העיכול ומסייעת להגברת פעילות המעיים.
בנוסף חסה עשירה בויטמין K שחשוב לבריאות וחוזק העצמות שלנו.

  1. חרוסת

החרוסת בעצם מורכת מכמה מרכיבים – תפוח, תמר, אגוזי מלך ויין (טעים!!)

התפוח  – מכיל סיבים תזונתיים.
התמר  – מהווה מקור לסידן, מגנזיום ואשלגן.
אגוזי מלך  – עשירים בנוגדי חמצון, ובנוסף מהווים מקור טוב לשומן חיוני – חומצות שומן מסוג 3 ו- 6 שגופנו אינו מסוגל לייצר בעצמו וצריך לקבל מהמזון.
היין  – מקור חשוב לפוליפנולים. אתם בטח שואלים, מזה בכלל פוליפנולים?!

אז טוב ששאלתם, פנופנולים הוא שם כולל לקבוצת תרכובות אורגניות הנמצאות בעיקר בפירות וירקות, (יין – ענבים – פרי ) תכונותיהם הכימיות בעלות השפעה נוגדת דלקת ומטיביה עם שלל מערכות ואברי הגוף ביניהם המוח והלב.

  1. חזרת

החזרת דלה בקלוריות ושומן, מכילה אשלגן החיוני לפעילות העצבית של המוח, וויטמין C העוזר לספיגה של ברזל במעי.

  1. סלרי – כרפס

עשיר בסיבים תזונתיים אשר מסייעים לתקינות מערכת העיכול.
מכיל ויטמין K אשר בעל תפקיד בקרישיות הדם.
מכיל חומצה פולית אשר מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם
ובעלת תפקיד חשוב ביותר לבניית מערכת עצבים תקינה בעובר בזמן הטרימסטר הראשון בהריון.

  1. זרוע

נהוג להכין מכנף עוף , ויסלחו לי הצמחונים, אבל כנף עוף היא מקור מעולה לחלבון, וויטמין B3 הנקרא ניאצין, החיוני לפעולת המוח ומערכת העצבים, בעל תרומה לבריאות העור, ומערכת העיכול.

 

ועכשיו לחלק הפחות בריא – אך זה בכל זאת חג – מצה עם שוקולד זה חובה:)
אל תשכחו – חול המועד זה זמן נהדר לפעילות גופנית משפחתית בחיק הטבע, נצלו את הזמן ביחד, בתנועה ובבריאות!

 

חג שמח,

שלכם, נוגה💜

 

 

 

שתפו את המאמר
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
פוסטים אחרונים