שאלות נפוצות

פילאטיס היא שיטת אימון המשלבת תרגילי חיזוק עם עקרונות של דיוק שליטה וריכוז.

השיטה שמה דגש על על חיזוק שרירי הליבה ומסייעת בשיפור המנח היצבתי באמצעות ארגון נכון של מרכז הגוף בשילוב עם נשימה תנועתיות והתארכות.

השיטה פותחה על ידי ג'וזף פילאטיס במאה הקודמת, בראשית דרכה נקראה 'Conrology' וכבר בתחילת דרכה היא נועדה לשיקום פציעות. ג'וזף פילאטיס תיאר את השיטה כ"שליטת המוח על השריר", וקיווה שהיא תיושם בחיי היום יום ולא רק במכון. הוא רצה "לחנך" את הגוף ולייעל את תפקודו

כלומר מטרתה של השיטה היא לאמן הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. וזאת על ידי סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים, אשר לאורך זמן מאפשרים טווח תנועה גדול יותר במפרקים ומגמיש את השרירים, מתקנים את היציבה והקואורדציה, ומגבירים את המודעות לנשימה- ובכך להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים

התרגילים מבוצעים במספר חזרות קצר, מתוך רצון לאפשר ריכוז במהלך כל חזרה ולהימנע מלהתיש את השריר, כל תרגיל פילאטיס ידרוש ייצוב של חלקים מסוימים, ותנועה מאוזנת מהחלקים האחרים. הדרישה לשמור על יציבות מרבית של חלקים מסוימים אמורה לאתגר את השרירים המייצבים באותו אזור

פילאטיס מכשירים היא השיטה המקורית אותה פיתח ג'וזף פילאטיס – עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה בשנת 1914 נכלא פילאטיס יחד עם אזרחים נוספים במחנה מעצר בלנקסטר , אנגליה, שם הוא למעשה לקח קפיצים וחיבר אותם למיטות על מנת לסייע למרותקים למיטה לבצע תרגילים- ואלו למעשה היו מכשירי השיקום הראשונים שלו.

כך שלאלו הסובלים מכאבים ו\או מגבלות אורטופדיות שיטת פילאטיס מכשירים היא המתאימה ביותר שחלק מתהליך השיקום.

פילאטיס מזרן מתבצע על הרצפה בתנוחות שונות כמו שכיבה, ישיבה ועמידה, ולעיתים בשילוב אביזרים נלווים כמו גומיה, כדור גליל וכ'ו.

פילאטיס מכשירים מתבצע על מכשירים מיוחדים אשר מחוברים אליהם קפיצים אשר מאפשרים מצד אחד לתמוך במתאמן ולעזור לו לבצע תרגילים מסויימים שהוא לא יכול לבצע על המזרן, ומצד שני הקפיצים מוסיפים התנגדות ועומס אשר מאתגרים את התרגיל.

ג'וזף המציא רפורטר רחב של תרגילים על כל אחד מהמכשירים, מהבסיסי ביותר ועד השלב המתקדם ביותר. מכשריו תוכננו כך שבאמצעות הקפיצים והרצועות המייצרים התנגדות קבועה המכשיר בונה עבודה פונקציונאלית לשריר ומאפשר את מיצויו המרבי.

באימון עם מאמן כושר אישי תקבל את כל תשומת הלב של המדריך אשר, בעזרת שיחה קצרה המאמן יבין את המטרות שלך, הציפיות שלך והקשיים שהיו בעבר להתמיד בכושר או בכלל להתחיל לבצע פעילות גופנית באופן סדיר, התרגילים יותאמו אליך, לרמה שלך באופן כללי ולמצב הפיזי והנפשי אליו תגיע בכל אימון ואימון.

מאמן כושר אישי מקצועי, יוכל להציג בפניך מספר סגנונות אימון וביחד תוכלו לבחור מה הכי מתאים לך

לדוגמא: בפילאטיס מכשירים ניתן לעשות שיעורים קלאסיים לפי הרפרטואר המקורי של ג'וזף פילאטיס המאפשרים איזון בין מרכיבי האימון וניתן לעשות אימון המתרכז באלמנטים יותר ספציפים כמו גמישות או כוח.

חשוב לזכור, מאמן כושר אישי הוא בשבילך, בשעות שמתאימות לך, ובסגנון האימון המועדף שלך. מאמן כושר בהחלט לגרום לך להתמיד לאורך זמן.

עבודה משותפת עם מאמן כושר אישי לא מסתכמת רק בשעות האימון, מאמן כושר אישי טוב הוא "חבר" (כמובן בגבול הטעם הטוב ..). מיילים, טלפונים או הודעות sms יוכלו בהחלט לתת לתהליך ערך מוסף, ולפעמים אף קריטי בשמירה על שיגרת אימונים

באימונים האיישים שלי אני מלווה את המתאמן באופן צמוד גם מעבר לשעה של האימון, ובונה תוכנית אימונים מותאמת אישית לצרכיו. בין אם זה אימון המתמקד בהקלה של כאבי גב באמצעות מיטת הפילאטיס או אימון המתמקד בחיטוב והצרת היקפים עם ה TRX

באימון עם מאמן כושר אישי תקבל את כל תשומת הלב של המדריך אשר, בעזרת שיחה קצרה המאמן יבין את המטרות שלך, הציפיות שלך והקשיים שהיו בעבר להתמיד בכושר או בכלל להתחיל לבצע פעילות גופנית באופן סדיר, התרגילים יותאמו אליך, לרמה שלך באופן כללי ולמצב הפיזי והנפשי אליו תגיע בכל אימון ואימון.

מאמן כושר אישי מקצועי, יוכל להציג בפניך מספר סגנונות אימון וביחד תוכלו לבחור מה הכי מתאים לך

לדוגמא: בפילאטיס מכשירים ניתן לעשות שיעורים קלאסיים לפי הרפרטואר המקורי של ג'וזף פילאטיס המאפשרים איזון בין מרכיבי האימון וניתן לעשות אימון המתרכז באלמנטים יותר ספציפים כמו גמישות או כוח.

חשוב לזכור, מאמן כושר אישי הוא בשבילך, בשעות שמתאימות לך, ובסגנון האימון המועדף שלך. מאמן כושר בהחלט לגרום לך להתמיד לאורך זמן.

עבודה משותפת עם מאמן כושר אישי לא מסתכמת רק בשעות האימון, מאמן כושר אישי טוב הוא "חבר" (כמובן בגבול הטעם הטוב ..). מיילים, טלפונים או הודעות sms יוכלו בהחלט לתת לתהליך ערך מוסף, ולפעמים אף קריטי בשמירה על שיגרת אימונים

באימונים האיישים שלי אני מלווה את המתאמן באופן צמוד גם מעבר לשעה של האימון, ובונה תוכנית אימונים מותאמת אישית לצרכיו. בין אם זה אימון המתמקד בהקלה של כאבי גב באמצעות מיטת הפילאטיס או אימון המתמקד בחיטוב והצרת היקפים עם ה TRX

הכל תלוי מה אתם רוצים להשיג האם אתם מתאמנים בספורט נוסף במהלך השבוע וכמה יש לכם משמעת עצמית לעשות גם שיעורי בית.
אימון פילאטיס מכשירים אישי לא שולל את האפשרות להתאמן גם בשיעורים קבוצים מכוון שהמטרה של השיעור שונה.
אם המצב הגופני מאפשר להתאמן גם בקבוצה , אפילו אימון אישי אחד בשבוע יכול לעשות פלאים-באימון אישי תוכלו ללמוד את השיטה, להכיר את גופכם ולדעת כיצד להתאים את עצמכם בקבוצה אם המדריכה נותנת תרגיל שלא מתאים לכם , לעבוד על דברים ספציפים, לחזק או לשפר משו מסוים שמענין אתכם.
אם אינכם מצליחים להשתלב בקבוצה מסיבה גופנית כלשהיא מומלץ לעשות לפחות שני אימונים אישיים בשבוע, ובמוסף מומלץ שתתרגלו בבית "שיעורי בית" הכוונה לתרגיל או שניים ביום שיקחו רק כמה דקות אבל ישמרו ויתחזקו את העבודה שנעשתה באימון, כמובן תרגיל שיעורי הבית יהיה על מזרן או כיסא וללא המכשירים.
אם מדובר באימוני כושר במטרה לרדת במשקל ולחטב את הגוף, גם כאן הכל תלוי בכם!!
אם אתם יכולים לעשות בעצמכם אימון או שניים בכל סוג של ספורט אז מצוין! האימון אישי יכניס אתכם למסגרת ידרבן אתכם והמדריך יוכל לכוון אתכם איך לבצע אימונים נוספים בעצמכם, אבל אם אתם כמו רוב האנשים מתקשים לשמור על שגרת אימונים לבד כנראה שצטרכו לעשות 2-3 אימונים אישיים בשבוע.

אם את מתכננת הריון- ואף פעם לא התאמנת- זה בדיוק הזמן להתחיל.
אם תתחילי להתאמן לפני הכניסה להריון תוכלי להמשיך ולהתמיד באותה פעילות גם במהלך ההריון.
פעילות גופנית בשלב זה תעזור לך לחזק את רצפת האגן לפני העומס הצפוי עליה בהריון ובכך למנוע דליפות שתן/צניחות רחם בעתיד כמו כן פעילות גופנית בשלב זה תאפשר לך להכנס להריון במשקל תקין, עם יציבה נכונה וטובה יותר שתקל עליך בשלבי ההריון המתקדמים ואפילו בלידה.
במידה והינך כבר בהריון והתאמנת עד עכשיו באופן קבוע וסדיר בקבוצה ואת מרגישה שזה הזמן לעבור לאימונים פרטים ומותאמים יותר ולהכין את גופך לקראת הלידה הקרובה.
אם את כבר אחרי לידה, עברו 6 שבועות מלידה וגינלית או 8 שבועות מניתוח קיסרי ואת רוצה לחזור לאט, בצורה הדרגתית ובטוחה לגופך לפני הלידה הן מבחינת משקל וחיטוב הגוף והן מבחינת חיזוק רצפת האגן ושרירי הבטן
אני מזמינה אותך להגיע אלי לאימון אישי, אחד על אחד בו נתאים את האימונים לשלבים השונים שבדרך, בשלב תכנון ההריון. במהלך ההריון ולאחר הלידה.

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות