9 טיפים לארוחת חג השבועות, ומה הקשר בין שבועות, חג מתן תורה וגבינות?

המנהג המאפיין ביותר את חג שבועות הוא אכילת מוצרי חלב, אבל, למעשה, חג השבועות הוא חג מתן תורה, המציין את מעמד הר סיני.
ארבעים ותשעה ימים לאחר שיצאו בני ישראל ממצרים, בשנת 1,314 לפני הספירה, עלה משה אל ההר, למשך ארבעים יום וארבעים לילה, על מנת לקבל את התורה.
זו המשמעות המקורית של חג השבועות.
ובכן, איך כל זה קשור לגבינות?
איך הפך החג לחג של מוצרי חלב?
תהיתי וכמובן חקרתי, קראתי, בדקתי ומצאתי את התשובה…
הידעתם ??
כשעם ישראל קיבל את התורה, הוא קיבל את כל הדינים וההלכות ובינהם דיני השחיטה ואכילה.
אחרי קבלת תורה היה עליהם להכשיר את הכלים ולכן לא יכלו להשתמש בכלים כדי לבשל בחג השבועות
הם אכלו מאכלי חלב מכיוון שהכנתם קלה ולא מחייבת שימוש בכלים טרם הכשרתם.
מפה לשם, מה שנשאר לנו היום זה שתי ארוחות חג חלביות.
טעימות זה נכון, אבל גם משמינות בטרוף.
בואו נודה על האמת , עוגת גבינה שנאפית עם גבינה המכילה 5% שומן, היא לא להיט…
ואני אומרת, חג שבועות יש פעם בשנה, אז בואו נהנה ממנו כמו שצריך ונתפנק עם עוגה גבינה אמיתית המכילה גבינת מסקפונה עם כ 40% שומן.

יחד עם זאת, אפשר לשמור על פרופורציות, להנות ממבחר המאכלים ועדין לשמור על הגיזרה.

הכנתי לכם 9 טיפים איך להנות מכל העולמות.
לפני הטיפים, זכרו, שכשיש הרבה מאוד אוכל על השולחן אנחנו קודם כל אוכלים עם העיניים, הכל נראה כל כך טעים, ואנחנו רוצים לטעום מהההכל.
המאכלים יותר מושקעים מבדרך כלל, ולקראת הארוחה ה״מושחתת״ אנחנו 'צמים' כדי שנגיע לערב רעבים ויהיה לנו 'מקום' לטעום מכל המטעמים.

טיפ מספר 1
במהלך היום לפני הארוחה- אל תצומו!
זה הכי גרוע, מאחר שכשיגיע האוכל לשולחן , מרוב רעב, ישר נתנפל על הפחמימות.
כתוצאה מכך נחוש תחושת מלאות מוקדמת ולא נוכל להנות משאר הארוחה ומהמטעמים המיוחדים שעל השולחן.
אכלו כרגיל לאורך היום ,פחמימה מלאה, חלבון וירקות, ניתן להקטין את הכמויות מאחר ואתם יודעים שבערב יש ארוחה גדולה ומיוחדת

טיפ מספר 2
במהלך היום לפני הארוחה נסו לשלב אימון, אפילו קצר….
אם אתם רשומים למכון, פנו לכם שעה להניע קצת את הגוף,  ('אין לי זמן' – זה תרוץ שממש לא מתקבל) אם לא, צאו להליכה, קחו אתכם חבר או חברה, שכנה או אחד מבני המשפחה וצאו ביחד להליכה רגלית.
התחילו את היום בגרעון קלורי, ובהרגשת רעננות ואנרגיה.

טיפ מספר 3
לפני שאתם יוצאים מהבית לכיוון המארחים, קחו לכם פרי, הפרי ישביע את הרעב המיידי , יאפשר לכם להנות מחברת המשפחה בלי לחכות בקוצר רוח לארוחה
כשיגיע האוכל לשולחן לא תהיו רעבים בטרוף ותוכלו לשקול מה שמים על הצלחת.

טיפ מספר 4
הוסיפו ירקות וסלטים לארוחת החג, הביאו איתכם מנת ירקות לגיוון השולחן, כך גם תדאגו לבריאות של שאר המשתתפים וגם תהיו אדיבים ותורמים

טיפ מספר 5
בתחילת הארוחה כשכל האוכל על השולחן, עצרו!
נשמו נשימה עמוקה ומלאו לעצמכם כוס מים, שתו אותה, תנו קודם לשאר יושבי השולחן להעמיס לעצמם את הצלחת.
נצלו זמן זה כשאתם מנומסים, הסתכלו על כל המאכלים שיש על השולחן וחישבו מהם המאכלים המיוחדים שאינכם אוכלים ביומיום ושהכי מפתים אתכם – בשלב ראשון שימו רק אותם על הצלחת.

טיפ מספר 6
אכלו לאט, התענגו על כל ביס.
אם לקחתם משהו שנראה ממש טוב אבל ברגע האמת לא ממש טעים לכם, וותרו עליו.
הזיזו אותו לצד הצלחת –אל תתביישו, 'לא נעים' מת מזמן, חבל שתאכלו קלוריות מיותרות אם לא טעים לכם! חפשו תחליף שעוד לא טעמתם.

טיפ מספר 7
לאחר שסיימתם את סבב המאכלים המיוחדים הראשון, קומו רגע מהכיסא, "תעשו סיבוב" לרוב לוקח זמן עד לתחושת השובע והיא מורגשת יותר כשעוברים למצב מאוזן.
לכו "לשטוף ידיים" או "לכו רגע להתפנות", חזרו לשולחן, שתו עוד כוס מים, ובחנו את מצב הרעב שלכם. בפעם השניה לא חייבים למלא את הצלחת !
אפשר לקחת רק עוד קצת כדי לסגור פינה.

טיפ מספר 8
זכרו שעוד לא הגיעו הקינוחים, ונכון שיש הסוברים שלקינוחים יש קיבה נפרדת אבל , השומן מצטבר באותו התחת 🙂 , מכל מבחר הקינוחים על השולחן, בחרו לכם קינוח אחד בלבד את זה שהכייייי מגרה ומפתה אתכם. אפשרות נוספת היא לקחת עם בן/בת הזוג או מישהו מהמשפחה שני קינוחים ולחלוק אותם כך תטעמו שניים אבל תאכלו רק חצי מהכמות של כל אחד.
גם במדור הקינוחים הרבה פעמים הקינוח נראה ממש טוב אבל הטעם קצת פחות, אז אם לקחתם קינוח שבביס הראשון לא טעים לכם, אל תמשיכו לאכול סתם.
שימו אותו בצד ובחרו קינוח אחר. המטרה היא שתהנו מהאוכל, אבל עם זאת הכמות תהיה מאוזנת.

טיפ מספר 9
החלק הכי חשוב בסוף הארוחה, מצאו את הדרך לעשות הליכה!!
השעה מאוחרת ומזג האוויר נעים מאוד בתקופה הזו של השנה.
תחליטו כל המשפחה שבתום הארוחה כולם יוצאים להליכה, זו לא צריכה להיות הליכה מהירה עם נעלי ספורט מגיני זיעה ושעון דופק!
הליכה איטית ונעימה של 15-20 דקות יכולה לעשות את העבודה. האוכל קצת ירד ותכנסו למיטה בהרגשה טובה יותר, ועל הדרך תשרפו איזה ביס או שניים מהארוחה- אל תשכחו זה מצטבר.

חג שבועות שמח!!

נוגה אלון, אחות מוסמכת BSN בסיעוד, יועצת לפעילות גופנית, מאמנת כושר.
הסטודיו של נוגה
אימוני כושר לנשים, הכרמל 20 – גני תקווה.

TRX, פילאטיס מזרן, עיצוב וחיטוב הגוף, אימונים פונקציונאלים, יוגה ועוד.

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות