אורח חיים בריא
כושר תזונה ומה שביינהם

על נשימה ופעילות גופנית

תפקוד לב בריא, נורמלי וטוב תלוי בנשימה, נשימה סימולטנית מורידה מהלחץ, מטהרת את הלב ומפתחת את הריאות. נשימה טובה ונכונה מחייבת שאיפה ונשיפה מלאות. "סחיטה" מלאה של הריאות לניצול מרבי של כל אטום חמצן, ממש כמו שסוחטים מגבת.
נשימה במלואה מגרה את השרירים לעבודה חזקה יותר. זרימת החמצן בזרם הדם מחיה את הגוף מכף רגל ועד ראש. אימון בשיטת הפילאטיס מגביר את זרימת הדם, ימנע את העייפות המצטברת בשרירים הרפויים והכוח יגדל.
נשימה עצלה הופכת את הריאות ל"בית קברות לחיידקים" ומאפשרת מקום ידול אופטימלי לחיידקים.

ג'וזף פילאטיס

\לעזעזל איתך ג'ו, יש לי שאלות, ואני צריכה לדבר איתך, שום תירוץ שבעולם לא יתקבל, מי שמכיר אותי יודע שאני לא בחורה שמקבלת "לא", לא אכפת לי שאתה מת כבר יותר מחמישים שנה, ובכלל "מת" זה לא מבוי סתום ,"מת" זה רק מכשול, שום דבר שאת חפירה וקצת אומץ לא יפתרו.

מה זה בשביל קוסם לפגוש את הודיני ? או בשביל כדורגלן לפגוש את מסי, אני מדריכת פילאטיס ואני צריכה לדבר עם ג'ו (כל אחד וגיבור התרבות שלו). את ג'ו אתם ככל הנראה מכירים בשמו היותר מוכר- ג'וזף פילאטיס. וכמו שאתם יכולים לשער את הקבר של ג'וזף פילאטיס לא פתחתי, (אבל לפחות סיקרנתי אתכן עד הפסקה השניה וזה גם משהו), אבל כן יצאתי לחקור, והגעתי הכי קרוב שאפשר.
בפעם האחרונה שלי בניו-יורק עשיתי בירור והגעתי לבית מס' 939 בשדרה השמינית של מנהטן, הסטודיו המקורי של ג'ו, הסטודיו מנוהל ע"י מורת פילאטיס מדהימה בשם רוברטה, שאחרי היכרות קצרה וכמה אימונים, ארגנה לי את הזכות הענקית להיפגש עם מארי באון, מארי היתה מארבעת התלמידים הראשונים של ג'ו (ידועים גם בתור ה"אלדרס"). מארי היא הוכחה חיה שגיל זה רק מספר, אישה מיוחדת עם חוש הומור יוצא דופן, אני מכירה תודה שהיתה לי ההזדמנות לשמוע ממקור ראשון איך היה לתרגל פילאטיס, אצל ג'וזף פילאטיס ב- 1959 , המון דברים לקחתי מהמפגש החוויתי עם מארי והסיפורים על ג'ו, דברים שאני מנסה ליישם כל יום בחיי האישיים והמקצועיים.
ג'ו, דע שאני מאוד אוהבת ומעריכה את השיטה שלך, תודה מכל הלב.

" זה המוח עצמו אשר בונה את הגוף… סבלנות ועקביות הן תכונות חיוניות בהישג מוצלח ללא כל מאמץ… כמה תנועות מתוכננות היטב, אשר מבוצעות באיזון מושלם-שוות לכמה שעות של התעמלות מרושלת"
ג'וזף פיאלטיס

מתכון למרק קישואים - קל להכנה ודל בקלוריות

 טעים בטרוף, ממש פשוט להכנה – והכי חשוב, קל קלוריות =)
לוקחים סיר גדול ושמים בפנים קצת שמן זית, מוסיפים בצל קצוץ , מבשלים עד לשקיפות ומוסיפים 2 שיני שום חתוכחות.
מוסיפים לסיר 5-6 קישואים ו 2 גזרים חתוכים גס, ובין 4-6 כוסות מים תלוי בסמיכות הרצויה.
מוסיפים כוס של שמיר קצוץ, וכף אבקת מרק.
כורכום כמון פלפל שחור ומלח.
נותנים לירקות להתבשל, טוחנים את הכל בבלנדר מוט…. מבשלים עוד כמה דקות, מתקנים תיבול…
וזהו! המרק הזה מוכן =)

פעילות גופנית ופוריות

כולנו כבר מכירים את היתרונות של הפעילות גופנית לאוכלוסיה הכללית ואפילו לאנשים עם מחלות כרוניות שונות, אנחנו כבר יודעים שפעילות גופנית היא חלק משמירה על אורח חיים בריא, אך רבים מאיתנו לא מודעים לקשר בין פעילות גופנית לבין פוריות.

בין אם את חושבתעל כניסה להריון או מתמודדת כרגע עם קשיים בכניסה להריון – חשוב שתדעי!
* פעילות גופנית קבועה בשילוב של תזונה בריאה ומאוזנת מסייעים להגברות רמת הפוריות.
* פעילות גופנית מפחיתה את אחוז רקמת השומן בגוף – עודף שומן עשוי לשנות את מאזן ההורמונים, לגרום להפרשה מוגברת של אסטורגן ולהפחית את סיכוי הכניסה להריון.*
* פעילות גופנית טובה לבריאות הנפשית שלך, מפחיתה באופן משמעותי מתחים ועוזרת לגוף להתמודד טוב יותר עם כאבים ולחץ.
התמודדות עם בעיות פוריות עשויה להיות מלחיצה הן מבחינה גופנית והן מבחינה רגשית – מתח עשוי להוביל לבעיות בריאותיות ולהפריע לביוץ.

חיטוב הגוף ואימוני כוח

אימון כוח או בשמו האחר, אימון התנגדות הוא האימון החשוב ביותר בתהליך של חיטוב הגוף.
לשמחתי היום יותר ויותר נשים מבינות שאימוני כוח לא יגרמו להן 'להתנפח' וזהו מיתוס ישן ושגוי.
למעשה, ההפך הוא הנכון!אימון כוח זו הדרך היחידה לשפר (וגם לשמר) את מסת השריר שתגרום לבטן שלך להיות מעוצבת יותר, ורגליים ולזרועות שלך להראות אסופים יותר ולישבן שלך להראות מורם יותר ובכללי להיות בריאה וחזקה יותר.
הדבר היחידי שיכול לגרום לכך שההיקפים שלך יגדלו, כלומר לשמנה- זה עוד קלורי – מצב שבו כמות הקלוריות שאת מכניסה לגוף מאכילה ושתיה גדולה יותר מזו שאת צריכה או שורפת בחיי היומיום עם או בלי פעילות גופנית.
נשים המבצעות אימוני כוח ללא תופסות של תוספים חיצונים לא יגרמו לך למראה נפוח ושרירי, אלא למראה חטוב ומוצק.
כמה אימונים כוח צריך לעשות כדי לקבל את המראה החטוב?
בין 2-3 אימוני כוח עצימים, עם כמות סטים נכונה הכוללת טכניקת עבודה טוב ואיכותית בטוחי תנועה מלאים, והעלאת נפח מפעם לפעם – מספר חזרות ומשקלים – יעשו את העבודה בצורה טוב עם הזמן, כמובן עם תתמידי.
אימוני כוח הם הדרך לגרום לגוף שלך להראות חטוב ומוצק ולך, להרגיש טוב יותר, צעירה יותר וחיונית יותר.

ערוץ היוטיוב הרשמי של נוגה אלון

סרטונים מעולם הכושר והבריאות של נוגה אלון

לכניסה לערוץ

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות